Lotte World Tower, Dream Come True

Mengunjungi Menara Lotte Dunia dan Got A Caramel Macchiato!


Lotte World Tower

Lotte World Tower Menonjol Di Antara Bangunan.

     

     Saya membuat keputusan untuk melawat Lotte World Tower kerana saya tidak pernah ke Menara, terlalu sibuk dengan pekerjaan dan kehidupan. Nasib baik, saya mempunyai masa hujung minggu ini dan membuat rancangan untuk pergi. Saya tinggal kira-kira 40 batu dari Seoul, jadi memandu adalah pilihan. Lebih senang memandu ke sana kerana saya akan menggunakan aplikasi navigasi android. Saya bangun dan meninggalkan rumah pada pukul 0700 pagi dan terus memandu ke Seoul. Banyak yang perlu saya lakukan kerana saya terlepas pertunjukan pembukaan dan kembang api rasmi Menara, yang saya dengar sangat mengagumkan.


     Saya belum pernah ke Lotte World Tower, jadi saya mahu ke sana lebih awal dan melihat-lihat sebelum orang ramai menunjukkan. Ini adalah keputusan yang tepat, kerana saya melihat panjang lantai satu Lotte World Mall tanpa terganggu dengan hiruk pikuk para pelancong, pembeli, dan pencari hiburan. Panjangnya blok bandar. Tidak berlebihan.


Lotte World Mall Lantai Pertama di Pagi

Tiada siapa yang ada di Lotte World Mall Namun.

     

     Ini sejuk pada awal pagi, tetapi saya tahu ia akan menjadi panas dan lembap dalam satu jam, sebab itulah saya pergi lebih awal. Ia menjadi panas dan lembap pada bulan Julai.


     Untuk ke sana, saya dapat menggunakan tiga mod pengangkutan; bas, kereta api atau kereta saya. Saya memutuskan untuk menaiki kereta saya kerana ia kelihatan paling mudah dan tidak menyusahkan. Saya menaip tujuan ke aplikasi navigasi telefon Samsung Note 8 saya, ia memberi saya arahan. Saya memandu dalam Chevrolet Camaro 2010 2SS saya. Tidak banyak kereta Chevrolet Camaro di Korea, saya hanya melihatnya, dan ia adalah milik saya. Bercakap tentang menonjol.


     Saya bersenang-senang Lotte World Tower menggunakan aplikasi android navigasi Korea yang saya dapati di gedung Google Play. Saya menaip di Lotte World Tower, ia menunjukkan laluan terbaik di sana. Siapa saya untuk disoal? Saya menekan "GO" dan saya meneruskan perjalanan.


Lotte World Tower Dari A Distance.

Apa itu di Jarak? Ia Lotte World Tower!

     

     Saya meninggalkan tempat kediaman saya dan aplikasi android menghantar saya di sepanjang lebuh raya utama ke Seoul. Had kelajuan ialah 100 Kilometer yang bersamaan dengan 60 mil per jam.


     Kereta saya adalah model Chevrolet Camaro pertama yang keluar pada tahun 2010 sempena filem "Transformers" pertama. Kereta saya juga berwarna kuning, yang semua orang ingat sebagai "Bumble Bee" dalam filem. Saya tidak membeli Transformers Edition dari penjual kereta kerana saya tidak mahu membayar ribuan wang tunai untuk jalur reli di tudung dan dua lambang logam Autobot.


     Sebagai gantinya, saya membeli dua lambang Autobot dari Amazon dan meletakkannya di setiap sisi kereta, dan ia menjadi Edisi Transformers! Saya menjimatkan beberapa ribu dolar dan setiap kanak-kanak di Korea menunjuk kereta saya dengan anggapan "Bumble Bee."


Pemandangan Lotte World Tower.

Mendapatkan Lebih dekat ke Lotte World Tower.

     

     Saya tidak fikir pemandu Korea tahu membaca nombor kerana mereka memandu sejauh 60 batu sejam. Kereta silinder KIA 4 kecil akan melaju melewati saya seolah-olah mereka berada di trek lumba. Saya tergoda untuk bermain permainan "trek balapan" mereka, tetapi saya tidak mahu mendapatkan tiket yang pantas. Selain itu, saya akan menggunakan lebih banyak gas hanya untuk bermain sedikit permainan "trek perlumbaan". Tetapi ada sebab lain mengapa.


     Sekiranya anda tidak tahu, Korea mempunyai sesuatu yang disebut "perangkap kelajuan." Ini adalah kawasan di lebuh raya yang mempunyai sistem pemantauan kelajuan. Sekiranya anda melepasi had laju, ada kamera yang mengambil gambar kereta anda dan juga plat nombor. Jangan terkejut jika anda mendapat denda tiket yang dihantar ke rumah anda, dengan hormat dari pejabat pos Korea.


     Saya berasa gembira pada pagi itu, hari yang indah dan perjalanan yang lancar di lebuh raya. Selain itu, saya merasakan orang melihat kereta saya ketika mereka melintas atau ketika saya melintas. Sekiranya anda tidak tahu, Korea tidak menjual banyak Chevrolet Camaros kerana ia adalah babi gas. Selain itu mereka harus membayar cukai tambahan pada kereta, jadi tidak menjimatkan berbanding silinder KIA 4 yang dapat mencapai 30+ batu per galon.


Pandangan Jalan Lotte World Tower.

Hanya Satu Blok Away. Di manakah pintu masuk ke bawah tanah?

     

     KIA tersebut sangat mengagumkan dalam jarak tempuh gas, dan saya menikmati memandu KIA sewaan. Setiap minggu penerimaan gas kurang dari $ 20. Saya memandu setiap hari. Bukan dengan Camaro saya. Kereta saya memakan gas seperti ikan paus yang menyedut air untuk mendapatkan plankton. Saya sangat mengesyorkan mendapatkan Kia, kereta ekonomi gas terbaik yang saya pandu.


     Chevrolet Camaros adalah pemandangan luar biasa di Korea. Memandu ke Seoul pada waktu pagi dan memandu pulang pada lewat petang, saya tidak melihat Chevrolet Camaros di jalan dan di bandar. Kecuali milik saya.


     Kereta saya berwarna kuning terang, hampir semua kanak-kanak di Korea telah dicuci otak untuk memikirkan "Bumble Bee" ketika mereka melihat Chevrolet Camaro berwarna kuning terang. Saya tidak kisah. Anak-anak kecil mendapat tendangan melihat kereta saya.


     Saya sampai di Seoul sekitar jam 0830 pagi, dan mula melihat peta navigasi lebih kerap kerana lalu lintas di bandar semakin sibuk. Saya tidak mahu membuat giliran yang salah dan tersesat.


Kereta saya di Lotte World Tower.

Kereta ini tidak akan menonjol. Tiada jalan!

     

     Saya tidak perlu prihatin kerana saya melihat Lotte World Tower di lebuh raya, batu sebelum saya sampai di sana. Sebaik sahaja saya melihatnya, saya menjadi teruja dan mula membayangkan apa yang kelihatan seperti di dalamnya.


     Cuaca mendung, dan awan berkumpul di sekitar menara. Ia menjadikan menara itu seperti tinggi di atas awan.


     Saya mengambil jalan keluar dari lebuh raya dan memandu ke bandar. Saya mula merasakan "mata" melihat kereta saya. Tidak terganggu, saya terus ke Menara dengan bantuan aplikasi navigasi.


     Saya melihat Menara dari jalan-jalan, jadi saya tahu saya tidak dapat mendapatkannya jika saya menuju ke Menara secara umum. Tetapi, ia menjadi mencabar kerana saya terpaksa menavigasi jalan-jalan yang sibuk.


Lotte World Mall Entrance

Mendapatkan Melalui Pintu Depan. Lawatan Pertama saya ke Lotte World Mall dan Lotte World Tower. Lotte World Mall Sambungkan ke Lotte World Tower.

     

     Itu akan menjadi kurang bermasalah sekiranya saya mengambil jalan paling langsung ke Lotte World Tower, terus melalui bangunan dan taman yang menghalangi saya. Tetapi saya tidak mahu bermain Grand Theft Auto V dan membuat pemandangan dengan memandu melalui bangunan dan taman. Saya terus menavigasi jalan-jalan dengan bantuan aplikasi navigasi.


     Saya akhirnya sampai ke blok bandar di mana ia berada. Pada pandangan pertama, ia tidak begitu tinggi. Tetapi saya tahu itu Lotte World Tower adalah menara tertinggi 5 di dunia kerana mereka mempunyai plak Sijil Rekod Dunia Guinness untuk membuktikannya.


     Saya tiba di pintu masuk tempat letak kereta dan terus ke bawah tanah. Saya memandu ke kawasan parkir bawah tanah dan memarkir kereta. Saya keluar dan memutuskan untuk mengambil beberapa gambar kereta dan diri saya sebelum masuk.


Lotte World Mall Menyambung ke Stesen Keretapi.

Stesen Keretapi Bawah Tanah Telah Lurus Di Hadapan. Behind Me Is Lotte World Mall. Ke Yang Benar Adakah Tangga Berjalan Ke Jalan-jalan Seoul.

     

     Kedai-kedai, pawagam, pusat membeli-belah, Seoul Sky dan semua yang lain di sana akan dibuka pada pukul 10 pagi, dan di sini saya pada pukul 0845 pagi. Saya mempunyai masa sebelum ramai warga Korea dan orang asing yang bersemangat akan tiba dan mula membeli semua makanan yang saya mahu makan.


     Saya meneruskan melalui Lotte World Mall pintu masuk bawah tanah yang menghubungkan kawasan letak kereta bawah tanah dengan Lotte World Mall dan Lotte World Tower. Saya memulakan perjalanan melalui Mall untuk pertama kalinya.


     Saya berada di dalam Lotte World Mall, dan ia adalah tempat yang luas. Kedai dan kedai di mana-mana sahaja di beberapa tingkat pertama. Saya mendapati diri saya berjalan keluar dari salah satu pintu Lotte World Mall dan berada di stesen kereta api? Hah?


Stesen Keretapi Lotte World Mall.

Pesara Pagi Awal Mendapatkan Makanan Delicious di Stesen Keretapi Bawah Tanah.

     

     Korea Selatan mempunyai salah satu sistem kereta api transit massa awam yang terbaik kerana mereka menyambung ke banyak tempat yang biasanya akan sukar atau mahal untuk sampai ke.  Stesen kereta api Jamsil menghubungkan ke Lotte World Tower.


     Sejak saya berada di sana, saya berjalan di sekitar stesen kereta api bawah tanah. Kawasan perniagaan di bawah tanah terbuka dan saya menjumpai banyak gerai dan kedai makanan. Saya berasa lapar kerana berjalan kaki pada pagi itu dan saya membeli sarapan Korea. Selesai makan, saya mula berjalan kembali ke Lotte World Tower.


     Dalam perjalanan pulang, saya melihat sebuah kafe dan membeli Caramel Macchiato ais. Tidak seperti Caramel Macchiato ais yang menyegarkan dalam cuaca Korea yang panas dan lembap pada bulan Julai. Saya dalam perjalanan kembali ke Lotte World Tower, untuk melihat Seoul Sky dan seluruh bangunan tertinggi di Seoul yang ditawarkan. Saya juga terangsang kafein sehingga berjalan cepat.


Stesen Keretapi Bawah Tanah di Seoul, Menyambung ke Lotte World Mall

Saya Mempunyai Best Caramel Macchiato yang Tahu Daripada "The Bake"

     

     Tetap dimaklumkan untuk mendapatkan jawatan seterusnya dengan melanggan laman web dan melanggan saluran youtube kami juga.


     Sila komen di bawah mengenai apa yang anda fikirkan tentang jawatan ini dan biarkan kami nasihat yang berguna untuk menjadikannya lebih baik untuk anda, pembaca kami. Ingatlah untuk melawat Rasmi "Saluran Youtube Seoul Korea" dan semak semula di laman web ini. Kami menyiarkan kandungan baru. Terima kasih atas sokongan anda!


Puppy dan budaknya

Puppy And His Boy

     

     Kamulah yang membuat kita termotivasi untuk berjaga hingga larut malam membakar lilin sambil menulis kandungan yang mengagumkan ini. Ini adalah "Menara Lotte World and Got an Iced Caramel Macchiato" oleh Gyopo Oppa. Sarang Haey Yo! Sampai jumpa di lain kali! Berjuang!

VIDEO

Anda Mungkin Mahu Baca Berikut Ini

>